Az otthon a részletekben rejlik

„Egy lakás értelme nem a bútorok, hanem az érzés, amely eltölti ott az embereket.” 
(Márai Sándor) 


Egy év három hónapnyi ittlét után még mindig nagyon sok minden nem olyan, mint amilyennek megálmodtuk. Sokáig nem is lesz, muszáj egyenlőre csak piciket álmodnunk. Eléggé le tudja törni az ember szárnyait, mikor kiderül egy-egy apró ötletről, amiért úgy lelkesedtünk, hogy ha az apukád nem asztalos, és/vagy ács, vagy lakatos(!) vagy festő, burkoló, stb., akkor csak nagyon sok pénzből lehetne megoldani.
Épp ezért - többek közt - a WC és a fürdőszoba csempéje és járólapja valószínűleg még sokáig fogja funkcióját betölteni. Az én besorolásom szerint a palettán mindkettő színe hangulatölőszürke. Szó se róla, azzal a lehető legmaximálisabban elégedett vagyok, hogy a kosz alig látszik rajta, jó sokáig bírja, szóval praktikus tényleg. És ha őszinte akarok lenni, még csak csúnyának se csúnya, egyszerűen az én ízlésvilágomnak nem felel meg. Régóta rá kellett jönnöm, hogy minden burkolatban csak és kizárólag a meleg színeket találom elfogadhatónak. Mindig a barnás, sárgás, kávés színek tetszenek. Hiába... a mediterrán hatás.
A hideg hangulat egy fürdőszobában egyébként is olyan...hideg (igen, ezt a szót kerestem!)! Ezt kompenzálandó bepakoltam egy csomó gyertyát, amiket a rohanó hétköznapok forgatagában évente kétszer meg is gyújtunk. Az ajándékba kapott fa zsepitartó is segít, aztán ott van a rattan szennyes-tartó, meg a többiek.

És amitől én én vagyok, annak egy része a konyhában található. Teák kifogyhatatlan tárháza, és a cukorgyűjtemény egy-egy jól elérhető sarokban. Másik része a nappaliban, olasz ereklyék, és ajándékba kapott, nagy jelentőséggel felruházott tárgyak formájában.

Nyilván a saját készítésű dolgok is hozzátesznek az életérzéshez egy nagy adaggal (lásd tárolódobozok kacatoknak), vagy az ajándék dekupázsolt fűszertartók, anyu házitésztája és befőttje, meg a saját főzésű paradicsom, a saját szedésű szárított erdei gombával. A fényévnyi távolságban lévő tv-torony képe az ablakból, és a többi, és a többi.









Legyen az WC vagy fürdőszoba, konyha, nappali vagy spájz, a cím igaz, a képek pedig bizonyítják is ezt. Mert:

"Még egy gallyakból összetákolt sátor is otthon lehet. Ha az ember önmagából is hozzáad valamit."
(Wass Albert)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Boldog születésnapot Sweethomeprojekt!

A blog már nem menő

Februári agónia