Tavasz

"Ébresztőt fújnak
fürge rigók;
ledobja kertem a
hótakarót."
(Gyárfás Endre)
Szinte észre sem vettem az idő múlását és máris kitavaszodott. A három másik kedvenc évszakom mellet, ez a legkedvencebb! (Zárójelben jegyzem meg, hogy ilyenkor hatalmasodik el rajtam az allergia összes emberi létezést kínlódássá változtató tünete, de mindezzel együtt is: Éljen a tavasz!)

Kibújt a kertben szinte az összes várt és nem várt virág. Sőt, van egy-két teljesen váratlanul felbukkanó, új faj is, többek közt jó pár vérehulló fecskefű (ezt egyébként teljes bizonyossággal sikerült beazonosítanom a lemoshatatlan sárga ragacsának köszönhetően). Bújik a pünkösdi rózsa, a nőszirom, a liliom. Van egy rakás ibolya, jácint, nárcisz, néhány tulipán, meg még néhány, aminek nem tudom a nevét. Többek közt, ennek a képen látható, rózsaszín szirmú, nagyon jó illatúnak sem, szóval ha bárki tudja, ne tartsa magában! Köszönöm!

A Gardéniából szert tettem néhány új jácint, tulipán, krókusz és primula virághagymára, amiket elültettem, remélem sokáig szépek lesznek. Beindult a haszonnövények termesztése is, bár még nem túl nagy lendülettel. Dughagymákon kívül, a tavalyi hatalmas batáta-sikeren felbuzdulva idén már nem egy, hanem egyenesen három (3!) édesburgonyát vetettem, ezen felül még egy összefonnyadt csicsókát is. Ha bármelyikből lesz valami, azonnal szólni fogok, ígérem. Egyenlőre azonban ennyit a kertről.

A tavasz belőlem is előhozta a kreatív vénámat, és ezermester-műhelyemből nem is olyan rossz dolgok kerültek ki. Csináltam egy pazar ajtódíszt színes papírokból és az adventi koszorú alapjából. A munkafolyamat részleteit a következő képsor dokumentálja. Szerencsére arról már nincs kép, hogy a pillangók színét a nap milyen csúnyán kiszívta... jobb ez így, őrizzük meg a tökéletesség illúzióját.






Ugyanennek a kreatív vénának köszönhetők az idei családi húsvéti ajándékok is. Tekintettel a karácsonyi befőttesüveg-sztori mérhetetlen sikerére, maradtam ennél a vonalnál, és kereskedelmi forgalomban kapható, mesterségesen előállított színezékek nagy mennyiségű felhasználásával készült, eléggé finom édességeket rétegeztem az edényekbe. Az üvegeket picit kidíszítettem, írtam rájuk néhány jókívánságot, stb. Íme:





























































És a kreatívságoknak ezzel még mindig nincs vége. Forradalmian új ötlettel álltam elő ugyanis húsvét hétfő alkalmából. Az ötletet az adta, hogy voltak olyan általam várt locsolók (pl. férj, és férj családjának jelentős része), akik valamilyen megmagyarázhatatlan okból nem szeretik az édességet, ezért a csokitojást szerettem volna lecserélni valami olyanra, aminek esetleg ők is örülnének. Ezen apropóból születtek meg a muffinpapír-csomagocskák. Normál halandóknak persze édességgel feltöltve, a fentebb említett személyeknek pedig sós ropogtatnivalók kerültek bele.

Most pedig jöjjön pár finomság a konyhánkból. Itt van egyből egy jó kis ünnepi szösszenet a március 15-ei hosszú hétvégéről, nemzeti színben. Paradicsom, mozzarella, pesztó.
Szezonja van a medvehagymának is. A kertben is szépen kibújtak, de a muffin és a teljes kiőrlésű sonkás tészta mecseki medvehagymával készült.

























A színes muffinok, az epres márványkalács és a vajas kekszek egy különleges és örömteli családi ünnepre készültek. Ezekkel a szerencsére illatmentes képekkel kívánok mindenkinek napos, vidám tavaszt!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Boldog születésnapot Sweethomeprojekt!

A blog már nem menő

Februári agónia