Karácsonyi készülődés

"Szép Tündérország támad föl szívemben
Ilyenkor decemberben"


Már javában folynak a karácsonyi előkészületek mindenhol, nálunk is. Idén, rendhagyó módon nem megyünk haza a szüleinkhez, hanem ők jönnek hozzánk, szóval lassan illene nekiállnom a nagytakarításnak. A ház dekorálása november óta folyamatban van. Az őszi, ajtóra rakható koszorút kicseréltem a télire, bár ezt nem én készítettem, készen kaptam.

A munkahelyen bezárt a bazár, mostantól két hét szabadság! A legkedvesebb kollégák idén ehető ajándékot kaptak. Néhány éve nagy divatja volt a befőttesüvegbe zárt meglepetéseknek. Én most próbáltam ki először. Kb. 2 próbasütést kellett csinálnom, mire az arányok úgy-ahogy stimmeltek, mert ilyen kis mennyiséghez nem voltam hozzászokva, és a már jól bevált recepteknél sem működött, ha az előírt mennyiséget arányosan leosztottam, hiszen ha alapból is egy tojás kell bele... szóval kísérletezgetni kellett, mire összeállt a kép, illetve a tészta.




Készítettem édes és sós változatot is, illetve szénhidrátban szegényebbet és gazdagabbat, személyre szabottan. Bízom benne, hogy el is készítik, meg persze, hogy sikerül is, és ehető lesz.

Természetesen idén is sütöttem mézeskalácsot, mint minden évben, de most fél adagban gondolkoztam, mert az eredeti recept úgy kezdődik, hogy 1 kiló liszt - és az előző évek tapasztalatai alapján abból rengeteg sok lesz. Még így is tudtam ajándékba adni egyet-egyet minden munkatársamnak.
  




Ami szintén újítás volt idén, az a saját készítésű szaloncukor. Ilyet sem csináltam még soha, ezért elég kevés dolgot bíztam a véletlenre. Készen vásárolt marcipánmasszából, kandírozott gyümölcshéjból és csokidarabokból készült, de olyan jól sikerült, hogy utólag egy rumos változatot is csináltam belőle.





Készült tegnap este egy teljes kiőrlésű zserbó is, azóta már a csokimáz is rákerült, de arról nincs képem, valamint egy nagy adag teljes kiőrlésű, fahéjas keksz, amire még szintén jön egy kis étcsoki.


Hát, amint látjátok, eléggé egy témakör körül forognak a gondolataim. És jelentem, december 21. van, és az ajándékokkal még naggggyon hadilábon állok. Már megint. De semmi vész!

Az ajándékba kapott, gravírozott poharamból elfogyasztott tejeskávéval kívánok mindenkinek nyugodt, boldog ünnepet!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Boldog születésnapot Sweethomeprojekt!

A blog már nem menő

Februári agónia